Moja spontaniczna miłość do pistacji

Cześć!
Skoro już napisałam o tym w temacie - kocham pistacje. Nie od zawsze, ale z całą pewnością już na zawsze. Zawsze miałam problem z ze smakiem pistacjowym - lodów, ciast, kremów. To było nie do przejścia. Jednak w tym roku przeszłam jakąś kulinarną przemianę i voila - dziś mogę podzielić się czymś z udziałem pistacji!
Mam przepis, który prawdopodobnie doprowadzi Was do białej gorączki, z uwagi na to, że jutro zasiadamy przy świątecznym stole i już był czas na planowanie menu, a część potraw pewnie stoi gotowa w lodówce. Być może nie macie ochoty nawet myśleć o robieniu czegokolwiek więcej w kuchni, a idealna wizja na dzisiejszy wieczór to relaks z lampką wina (albo butelką, zależy ile mieliście pracy przed zbliżającym się wydarzeniem 😅). Oczywiście, jest to całkowicie zrozumiałe - odpocznijcie sobie! Ale co by było, gdybym powiedziała, że mam do zaoferowania przepis na deser, który - dosłownie - robi się w 10 minut? I jak teraz może wyglądać wizja dzisiejszego wieczoru? Lepiej? Ty + wino + deser + relaks = dopieszczenie, które Ci się należy! Nigdy nie byłam dobra z matematyki, ale czuję, że w tym równaniu nie ma błędnych składników :)
A skoro o nich mowa to poniżej znajdziecie te, których użyłam do zrobienia tego spontanicznego deseru.

Deser waniliowo-pistacjowy:

2 porcje

POTRZEBUJESZ:

mały kubeczek śmietany 30%
jedno opakowanie serka Danio (smak waniliowy)
pół łyżeczki ekstraktu waniliowego (ale nie jest to konieczne)
po 3 ciasteczka (owsiane, maślane, pełnoziarniste - takie, jak lubisz)
trochę pistacji ( do kremu rozgniotłam 10 i po 4 na górę)

ROBISZ:

Weź dwie szklanki, lub specjalne naczynia deserowe. Weź trzy ciastka, połóż na desce i przykryj woreczkiem. Następnie użyj wałka i poobijaj je trochę :) Wsyp do naczynia. To samo zrób z kolejnymi trzema ciastkami. Wsyp do drugiego naczynia. Ugnieć i wyrównaj czymś pokruszone ciasteczka. Zacznij ubijać śmietanę (pamiętaj, żeby była dobrze schłodzona), ale nie na sztywno. Konsystencja ma sprawiać wrażenie, jakby zaraz miała się ściąć, ale jeszcze taka nie jest. Dodaj serek Danio i ekstrakt waniliowy. Pozbaw łupin i rozgnieć pistacje. Dodaj do masy. Masę nałóż na ciasteczka w naczyniach. Posyp resztką pozostałą z ciasteczek i dodaj kilka pistacji na górę.

MASZ: Szybki i pyszny deser, który idealnie sprawdzi się dzisiejszego wieczora, a także zachwyci Twoich niespodziewanych gości w przyszłości!


Smacznego kochani i wesołych świąt! :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciasto francuskie na słono, które podbija podniebienia moich gości

Chciałam coś przypominającego Carbonarę - wyszedł spontaniczny hit!