Witajcie!

Cześć wszystkim! :)
Witam Was na moim pierwszym blogu kulinarnym. Wielokrotnie po ugotowaniu posiłku i podzieleniu się jego zdjęciem ze światem słyszałam: "Powinnaś coś z tym zrobić!" Przez cały ten czas gdzieś tam, z tyłu głowy zastanawiałam się CO TAKIEGO POWINNAM ZROBIĆ?! Otworzyć bistro w domu, które maksymalnie pomieści 4 osoby? Sprzedawać obiady na wynos? Może dowieźć? Aż w końcu, w dniu takim jak ten, dotarło do mnie, że mój sposób dzielenia się z Wami przepisami i opowieściami na temat gotowania mogę publikować w miejscu przeznaczonym tylko do tego :)

Zacznę swoją opowieść od banału, jakim była i w zasadzie ciągle jest zupa-krem z marchewki i czerwonej soczewicy. Zupy-krem to jedne z najprostszych posiłków, jakie można przygotować. To, co bardzo w nich lubię, to fakt, że można naprawdę zaszaleć i wrzucić do nich dosłownie wszystko to, co lubicie, a potem po prostu zblendować. I gotowe! 
Połączenie, o którym tutaj mowa nie każdemu może odpowiadać z uwagi na to, że soczewica ma dość specyficzny smak. Jest trochę jak groch z nutą specyficznej przyprawy. To, co soczewica na pewno może Wam zaoferować, to masa wartości odżywczych.
Uwielbiam dać się ponieść w kuchni i eksperymentować, co oczywiście nie zawsze wychodzi tak, jakbym tego chciała, ale grunt to się nie poddawać i stopniowo wprowadzać kolejny upgrade swojej kuchni :)
Okej! Tak więc, na pierwszy ogień idzie dla Was przepis na ZUPĘ-KREM z marchewki i czerwonej soczewicy. Ja zrobiłam ją na ostro i delikatnie zabieliłam śmietaną 30%. To ze słodyczą marchewki tworzy cudowny smak. Przepis dla początkujących :)

4 porcje

POTRZEBUJESZ:
  • 5 marchewek
  • 1 cebula
  • 4 łyżki czerwonej soczewicy
  • ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek
  • 500 ml bulionu
  • śmietana 30-36%
  • przyprawa Vegeta NATUR (każda, której używacie do dodania smaku potrawom, ja akurat użyłam tej, z uwagi na brak glutaminianu sodu i innych świństw)
  • imbir w proszku
  • 1 płaska łyżeczka kurkumy (nie daje jakiejś wielkiej eksplozji smaku, ale przemycam ją praktycznie wszędzie z uwagi na wartości dla organizmu i przy okazji nadaje potrawom piękny kolor)


ROBISZ:
Obrać marchewkę i pokroić ją na mniejsze części, tak samo cebulę. Do średniego garnka nalać trochę oliwy. Rozgrzać. Wrzucić marchewki i cebulę - podsmażyć. Na patelni rozgrzać trochę oliwy. Wsypać soczewicę i na małym ogniu zarumienić. Dodać do niej rozgnieciony czosnek. Często mieszać. Zarumienione warzywa zalać bulionem (kostka rosołowa rozpuszczona w wrzątku). Dodać soczewicę. Gotować około 15-20 minut - do czasu aż marchewka będzie ugotowana. Zdjąć z ognia. Doprawić Vegetą do smaku i imbirem według uznania (łatwo z nim przesadzić). Dodać kurkumę. Zblendować. Dodać śmietanę (według uznania, tak jak lubicie najbardziej :)). GOTOWE!

MASZ:
Pyszną zupę-krem na jesienne dni, która rozgrzewa, dzięki przyprawom, smakuje, dzięki składnikom i przyprawia Cię o dumę, kiedy reszta domowników prosi o dokładkę :)

A tak wygląda moja wersja podania. Świeża pietruszka, kawałki żółtej papryki i trochę mielonego, czarnego pieprzu :) 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciasto francuskie na słono, które podbija podniebienia moich gości

Moja spontaniczna miłość do pistacji

Słodko mi, czyli pankejki owsiane z masą różowo-czerwonych witamin